Sunday, 29 January 2012

Kucing SCOTTISH FOLD Sangat Menggoda!!!

wah wah wah . Spide cukup suka dengan kucing . Suka sangat sangat sangat sangat sangat! haha~
Tapi nak tahu satu benda tak . Spide paling suka kucing jenis SCOTTISH FOLD!!! Comel gila .

Sebenarnya kucing jenis nie sama dengan AMERICAN CURL . Telinga mereka berlipat . Yang membeakan mereka adalah :::: AMERICAN CURL TELINGANYA BERLIPAT KE LUAR dan SCOTTISH FOLD BERLIPAT KE DALAM

american curl

Ha,, nampak tak telinga AMERICAN CURL  berlipat ke luar? comel kan? tapi SCOTTISH FOLD lebih comel . haha . Nak tengok muka kucing tersebut? Nah, Spide kasi satu

scottish fold

Tadaaa, comelkan??? Telinga dia ke depan . wah wah wah, kalau lah Spide ada kucing nie sekor, konfem jaga baik-baik . haha~ . Bukan bermaksud kucing yang lain Spide tak jaga baik-baik tau . Spide jaga diorang okay je . Gemuk-gemuk lagi tau! haha

Asal nama kucing Scottish Fold nie adalah FLOPS . Tapi dah ditukar kepada Scottish Fold . Mula-mula dilahirkan telinganya tegak seperti kucing biasa, tapi setelah tiga minggu ia mula terlipat ke dalam . 

Kebanyakan orang suka dengan kucing nie sebab sifatnya yang manja, rapat dengan tuan, dan suka tidur dalam keadaan telentang . kadangkala bila dia tidur telentang, bunyi dengkuran dia hampir sama dengan manusia!!

Jom, Spide sedekahkan video kat korang . ^___^


Spide dah pilih dah video yang sesuai . Tapi takleh upload pulak . Adehh . Takpelah, korang tengok je lah yang nie . Comel jugak kan . haha~

2 komen terhebat!:

isher said...

waaaaaa.... mengancam!!! ^___^

ichie-spide said...

hoho . kan kan . sebab tu kita suka ^_^