Tuesday, 7 February 2012

Sumber inspirasiku / idolaku


Sumber inspirasi/idola ..... Spide ada ramai idola dan sumber inspirasi!!! Spide cerita satu-persatu yer....

1. NABI MUHAMMAD (idola)
-Spide cukup kagum dengan baginda Rasulullah! Kisah-kisah baginda memberi semangat kepada Spide     untuk meneruskan kehidupan . Baginda begitu tabah mempertahankan maruah ISLAM meskipun sentiasa    dicaci! Tiada istilah patah semangat dan putus asa dalam diri baginda! Spide selalu baca kisah-kisah Nabi Muhammad dan Spide selalu bayangkan sekiranya Spide turut berada dalam situasi sebegitu . Nabi Muhammad pernah dibaling dengan tahi unta tetapi baginda tidak membalasnya . Kalau Spide lah, mesti dah mengamuk! Orang lain pun macam tu jugak . Sebab ketabahan dan kesabaran Nabi Muhammad lah membuatkan Spide begitu mengagumi idola semua umat Islam ini . 


2. IBU (idola)
- Spide turut kagum dengan ibu Spide . Beliau seorang yang baik hati!!! Spide suka bergurau dengan ibu Spide . Ibu Spide nie seorang yang sporting tahu! Tapi kalau dia dah marah, berasap lah telinga . hahahaha~ . Sebab ibu Spide nie juga seorang yang suka berleter . Tapi leteran dia sungguh bermakna! Takde benda pun yang tak betul, dan leterannya menusuk kalbu! hahahah~ Ibu Spide nie seorang yang rajin ! Spide tak buleh jadi serajin dia! haha~ Ibu, SPIDE SAYANG IBU SANGAT_SANGAT! Spide taktau lah macam mana kehidupan Spide tanpa ibu . Kalau ibu pergi kursus 3 hari pun Spide dah rindu,  macam manalah kalau ibu pergi kursus lagi lama! 


3. AYAH (idola)
-Ayah Spide seorang yang patut dikagumi oleh anaknya sendiri*Spidelah* ! Sebabnya, ayah Spide seorang yang kuat bekerja demi mencari duit untuk menyara kami sekeluarga! Ayah Spide kerja kat sekolah Spide, sebagai seorang guru! ayah Spide juga merupakan jurulatih bola tampar sekolah Spide . Tiap-tiap hari, dia selalu balik lambat . Kadang-kadang pukul 6, kadang pukul 7 . Sampai rumah dia dah letih . Dia masuk rumah, pergi belakang sebab nak tengok ayam dia, pergi mandi, tunggu waktu Maghrib masuk . Kadang kadang, masa tunggu waktu Maghrib dia tertidur! Kesian sangat Spide tengok dia! Budak-budak bola tampar selalu ajak dia main bola tampar sampai petang, ayah Spide nie pulak ikut jer sebab dia jenis yang tak suka mengecilkan hati orang lain! Ayah, SPIDE SAYANG AYAH JUGAK MACAM SPIDE SAYANG IBU! Tanpa ayah, siapalah Spide! Terima kasih ayah sebab dah menjaga kita sekeluarga dengan baik! 


4. ICHIE (sumber inspirasi)
-Ichie nie sape yer? Ichie nie kucing Spide! Blog ini dibina pun sebab adanya dia! Spide rasa bersyukur sangat sebab dikurniakan seekor kucing yang 'nakal' ! haha~ . Keluarga Spide sukakan kucing dan sebab itulah begitu mudah untuk Spide memujuk ayah Spide untuk bela kucing! wakakaka . Ichie sumber inspirasi Spide sebab dia merupakan 'semangat' Spide! Ada sekali tu, dia tak balik rumah *merayau* 2 hari, Spide rasa takde semangat langsung nak buat kerja sebab teringatkan dia! Ichie nie wajib kena ada kat rumah setiap hari . Kalau tak, mulalah Spide mmengelamun teringat kat dia! haha~ Dia nie kuat makanlah!  Sekali, 4-5 kali makan . haha . Kucing nak membesar, gitulah gayanya . >___< ICHIE, KITA SAYANG AWAK !!


5. KAWAN_KAWAN (sumber inspirasi)
-Takde orang yang tahu, kawan-kawan merupakan sumber inspirasi Spide! Mereka adalah anugerah Allah yang bermakna bagi Spide *sebenarnya semua idola dan sumber inspirasi Spide adalah orang yang sangat bermakna* ! Tanpa kawan-kawan, Spide mesti selalu bersendirian . Spide tak sangka, kawan-kawan menyedari kehadiran Spide dalam hidup diorang *walaupun diorang tak ingat kat Spide* . Spide ingatkan, diorang tak sedar Spide ada, rupanya sedar! haha~ takdelah, Spide gurau jer . Korang semua, terima kasih sebab sudi jadi kawan Spide! Apa-apa pun, Spide sayang korang! ^___^


Sekian terima kasih ... ^_^ ... erm, Cik Putry, cukup tak syarat yang Spide buat nie? harap-harap, bagilah Spide menang yer . Haha~ Takdelah,, Spide gurau jer . Terpulanglah pada awak nak menilai macam mana . Saya cuma menjalankan amanah! ^__^

Spide nak tag :::

Anda semua dijemput join sekali yer . Tekan je kat banner tu . Alaa, macam tak biasa pulak . haha~ . 
Tarikh tutup : 9 FEBRUARI 2012 . 

8 komen terhebat!:

Putry said...

thanx dear join cntest kami ni.. gud luck kay :)

ichie-spide said...

sama-sama . ^_^

Anasyg said...

ichie - mana button follow? anas ada entri tribute utk ichie sbb jadi follower ke 200 anas ^^ tgu jap ea - tp nak kena follow ichie dulu

Aesya Zealous said...

comelnye nama kucing ichie. meow!

hehe

ichie-spide said...

hai anas .. eh, takde eh? jap yer . saye ada kan dia . btw, thanks sebab sudi buat ..


hai aesya .. haha, comel ke? btw, trima kasih . ^__^

Anasyg said...

ichie : http://followanasyg.blogspot.com/2012/02/entri-tribute-kucing-striker.html
sudi2 jenguk ya > khas untuk ichie

ichie-spide said...

trima kasih byk2 yer anas . ^_^

Anasyg said...

sama2 ^^